Všeobecné obchodné podmienky
- Zmluvné podmienky
1.1 Tieto všeobecné podmienky pre predaj a ďalšie zmluvné podmienky spoločnosti ENVItech s.r.o., IČO: 31 413 498 majú výhradnú platnosť. Nezlučiteľné a odlišné podmienky objednávateľa sa nebudú brať do úvahy, pokiaľ spoločnosť ENVItech s.r.o. ako dodávateľ písomne nepotvrdí platnosť takýchto podmienok.
1.2 Všetky objednávky, zmluvy, dodatky k zmluvám a iné súvisiace deklarované zámery, ktoré sa vo výnimočných prípadoch oznamujú telefonicky alebo verbálne, sa stávajú záväznými momentom písomného potvrdenia oprávnenou osobou dodávateľa zodpovednou za uzatvorenie zmluvy. Písomnou formou sa rozumie aj e-mailová forma..
- Spôsob a rozsah plnenia
2.1 Ceny sú uvádzané v EUR bez DPH. Ceny uvedené v cenových listoch platia od vyznačeného dátumu a sú určené pre konečného užívateľa.
2.2 Ceny sú platné Ex work Trenčín. Ak nie je v potvrdení objednávky stanovené inak, cena nezahŕňa prácu a objednávateľ je povinný uhradiť akékoľvek ďalšie náklady súvisiace s dopravou, poštovným a poistným.
2.3 Pokiaľ nie je v cenovom liste alebo v cenovej ponuke určené inak, termín dodávky je 6 týždňov.
2.4 Pokiaľ nie je v cenovej ponuke určené inak, na produkty je poskytovaná záruka v dobe trvania 12 mesiacov od dátumu dodania. ENVItech s.r.o. sa zaručuje, že ňou dodaný tovar je počas uvedenej záručnej doby v súlade so všetkými príslušnými špecifikáciami a je bez závad na materiáli a práci.
- Zmeny v podmienkach dodania tovaru a poskytovania služieb
3.1 Objednávateľ môže požiadať o zmeny v zmluvných podmienkach týkajúcich sa dodávky tovaru a služieb v rámci prevádzkových možnosti dodávateľa, dodávateľ však s takýmito zmenami musí súhlasiť a príslušne ich ocení; v prípade nesúhlasu dodávateľa s takýmito zmenami platia pôvodne dohodnuté zmluvné podmienky.
3.2 Ak sa podklady pre cenovú kalkuláciu dohodnutého tovaru alebo služieb zmenia v dôsledku zmien v podmienkach dodávaného tovaru alebo služieb, dodávateľ si vyhradzuje právo na úpravu cien vyvolané takýmito zmenami. Pokiaľ zmena v podmienkach dodávky tovaru alebo služieb ovplyvní iné zmluvné podmienky, najmä konečný termín plnenia, zoberie sa táto skutočnosť do úvahy.
4.Dokumentácia
4.1 Objednávateľ poskytne dodávateľovi dokumentáciu nevyhnutnú na uzatvorenie
zmluvy bezplatne a včas, pokiaľ takáto dokumentácia nie je všeobecne prístupná.
4.2 Dodávateľ je povinný zaobstarať všeobecne prístupnú technickú dokumentáciu, a špecifikáciu bez nároku na odplatu.
4.3 Pokiaľ nebude dohodnuté inak, zmluvné strany môžu dokumentáciu
archivovať, kopírovať a využívať za účelom plnenia zmluvy.
- Práva priemyselného vlastníctva a autorské práva
5.1 Obidve zmluvné strany sa zaväzujú považovať za dôverné všetky obchodné tajomstvá a komerčné a technické poznatky týkajúce sa predmetného obchodu, ktoré nie sú všeobecne známe a ktoré sa dozvedeli v priebehu vzájomných obchodných rokovaní.
5.2 Autorské právo, design a všetky ostatné práva na design a výrobu tovaru dodávaného dodávateľom. je a zostáva majetkom dodávateľa alebo jej dodávateľov a žiadne z práv neprechádza do vlastníctva objednávateľa
6.Prekážky v plnení a prerušenie plnenia
6.1 Ak je dodávateľovi bránené vo výkone práce, v dôsledku čoho nebude dodržaný konečný termín plnenia, oznámi takúto skutočnosť objednávateľovi a navrhne mu čo najskôr nový konečný termín plnenia bez dodatočných sankcií.
6.2 Čas (termín) plnenia je možné primerane predĺžiť, pokiaľ je prekážka na strane dodávateľa zapríčinená vyššou mocou, inými okolnosťami mimo dosahu dodávateľa, štrajkami alebo povolenými protestmi zamestnancov. To isté platí, ak je rovnakým spôsobom bránené v plnení subdodávateľom alebo iným subjektom.
6.3 Len čo okolnosti spôsobujúce prekážky v plnení pominú, dodávateľ znovu obnoví plnenie bez zbytočného odkladu, pričom túto skutočnosť oznámi objednávateľovi.
7.Spôsob dodávky a doprava
7.1 Ak objednávateľ hradí dopravné náklady osobitne, dodávateľ tieto ocení osobitne.
7.2 Každá zásielka bude obsahovať dodací list. Dodacie listy na tovar, ktorý sa dodáva samostatne formou čiastkového plnenia, budú označené postupným číslovaním.
7.3 Dodací list a v prípade osobitnej dohody aj expedičný list bude obsahovať: dátum a číslo písomnej objednávky, číslo a dátum vydania dodacieho listu a všetky informácie o type, veľkosti a cene zásielky spolu s poradovými číslami položiek uvedenými v písomnej objednávke a číslo faktúry, ku ktorej dodací list patrí, spolu s odkazom na tieto všeobecné obchodné podmienky.
8.Oneskorené plnenie a neplnenie zo strany dodávateľa
8.1 V prípade oneskoreného plnenia a neplnenia zo strany dodávateľa, platia zákonné ustanovenia pokiaľ ďalej nie je uvedené inak.
8.2 V prípade zodpovednosti dodávateľa za omeškanie v plnení alebo za neplnenie, jeho zodpovednosť za náhradu škody nezahŕňa aj dodatočné výdaje, ktoré objednávateľovi vznikli v dôsledku náhradného tovaru vrátane neočakávaných nákladov a všetkých úrokových bremien.
- Zrušenie zmluvy objednávateľom
9.1 V prípade odstúpenia od zmluvy, finančné prostriedky za dodaný tovar a služby pokiaľ ich objednávateľ používa, sa vysporiadajú na báze dohodnutých cien alebo ako percentuálna časť celkového množstva dohodnutého tovaru a služieb na báze dohodnutých cien. Nepoužitý tovar a služby budú vrátené dodávateľovi na náklady objednávateľa
- Oneskorené plnenie alebo neplnenie zo strany objednávateľa, zrušenie zmluvy dodávateľom
10.1 V obidvoch prípadoch oneskoreného plnenia alebo neplnenia zo strany objednávateľa buď ako dlžníka alebo ako veriteľa platia zákonné ustanovenia pokiaľ ďalej nie je uvedené inak.
10.2 V otázke platobných záväzkov je objednávateľ v omeškaní po uplynutí dohodnutej lehoty splatnosti.
10.3 Ak objednávateľ nesplní niektorý zo zmluvných záväzkov, dodávateľ môže stanoviť objednávateľovi primeraný termín na splnenie požadovaných záväzkov s tým, že si vyhradzuje právo na okamžité odstúpenie od zmluvy, ak objednávateľ do stanoveného termínu svoje záväzky nesplní.
V prípade odstúpenia od zmluvy sa finančné prostriedky za dodaný tovar a služby vysporiadajú na báze dohodnutých cien. V ďalších otázkach je dodávateľ oprávnený požadovať primeranú náhradu, vrátane náhrady za ušlý zisk, a zmluvnú pokutu.
- Zodpovednosť za kvalitu výrobku
11.1 Pokiaľ je dodávateľ zodpovedný za škody súvisiace s kvalitou výrobku, objednávateľ je povinný bezodkladne do 3 dní informovať dodávateľa o uplatnení takýchto nárokov, inak zodpovednosť zaniká.
- Zmluvná pokuta
12.1 Za porušenie povinností vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy môže byť medzi zmluvnými stranami dohodnutá zmluvná pokuta, a to uvedením buď v zmluve, alebo v dodacom liste.
12.2 Uplatnenie zmluvnej pokuty nevylučuje uplatnenie nárokov na náhradu škody.
12.3 Zmluvná pokuta sa určí s prihliadnutím na hodnotu a význam zabezpečovanej
povinnosti.
- Výhrada vlastníckeho práva
13.1 Dodaný tovar je až do úplného uhradenia fakturovanej sumy majetkom dodávateľa.
13.2 Objednávateľovi sa zakazuje predaj, alebo akákoľvek iná manipulácia s dodaným tovarom, vrátane jeho zničenia až do úplného uhradenia fakturovanej sumy.
- Prechod nebezpečenstva škody na tovare / Zodpovednosť za nezhody tovaru
14.1 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na objednávateľa po prevzatí dodávky a pokiaľ nebude dohodnuté inak, prechod nebezpečenstva škody na tovare sa riadi zákonnými ustanoveniami.
Ak sa dodávka hotových výrobkov alebo služieb z dôvodu na strane objednávateľa oneskorí (presiahne dátum uvedený v zmluve) a pokiaľ nebude určený iný dátum dodávky, objednávateľ preberá nebezpečenstvo škody na tovare za celé obdobie oneskorenia dodávky.
14.2 Za prevzatie sa považuje písomné potvrdenie prevzatia tovaru dodacím listom.. Ak je dodaním tovaru s nezhodami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže objednávateľ požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných nezhôd tovaru alebo zľavu z kúpnej ceny. O konkrétnom spôsobe nápravy rozhoduje dodávateľ
14.3 Ak je dodaním tovaru s nezhodami porušená zmluva podstatným spôsobom, môže objednávateľ:
– požadovať odstránenie nezhôd dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie nezhôd,
– požadovať odstránenie nezhôd opravou tovaru, ak sú nezhody opraviteľné,
– požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny,
– odstúpiť od zmluvy
O konkrétnom spôsobe nápravy rozhoduje dodávateľ
14.4 Pokiaľ nebude dohodnuté inak, za prevzatie sa považuje okamih, kedy objednávateľ tovar prevzal a pri službách sa prevzatie považuje okamihom podpísania protokolu o poskytnutí služby.
14.5 Predchádzajúce ustanovenia platia aj v prípade prevzatia časti tovaru alebo služieb.
14.6 Tovar bude prevzatý na mieste určenia dodávky pokiaľ nebol dohodnutý iný preberací postup
14.7 Objednávateľ skontroluje tovar po prevzatí zistenia nezhôd, tieto oznámi bez zbytočného odkladu dodávateľovi.
- Záruka a záručná doba
15.1 Pokiaľ nebude dohodnuté inak, dodávateľ ručí za to, že od okamihu prechodu nebezpečenstva škody na tovare na objednávateľa alebo prevzatia tovaru objednávateľom bude tovar alebo služby počas obdobia 12 mesiacov spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak na obvyklý účel (v dokonalom stave a bude slúžiť svojmu účelu). Záručná doba bude predĺžená o také časové obdobie, počas ktorého sa chybný tovar alebo služby nemohli používať v súlade so zmluvnými podmienkami a z dôvodov na strane dodávateľa. Predĺžená záručná doba však nesmie byť dlhšia ako pôvodná. Uvádzaná záruka sa nevzťahuje na škody spôsobené nevhodnou inštaláciou (inštalácia, ktorú nezabezpečuje spoločnosť),údržbou, požiarom, v vplyvom iných vonkajších faktorov, nedbalosťou, nesprávnym zaobchádzaním alebo konaním, ktoré nie je v súlade so zaškolením a inštrukciami poskytnutými spoločnosťou ENVItech s.r.o. Vyššie uvedená záruka sa nevzťahuje na spotrebný materiál, ale na výmenu alebo opravu tovaru len v pôvodnej záručnej dobe.
O takýchto nezhodách bude objednávateľ informovať dodávateľa bez zbytočného odkladu a písomnou formou.
15.2 Miesto plnenia záruky je : ENVItech s.r.o., Janka Kráľa 16, 911 01 Trenčín
15.3 V prípade výskytu nezhody, ktorá sa objavila v priebehu záručnej doby, má objednávateľ právo požadovať buď odstránenie nezhody v primeranom čase alebo výmenu tovaru a služieb, prípadne požadovať zľavu z kúpnej ceny. O konkrétnom spôsobe nápravy rozhoduje dodávateľ.
15.4 Bližšie podmienky záruky upravujú Všeobecné záručné podmienky spoločnosti ENVItech s.r.o.
- Fakturácia
16.1 Dodávateľ si účtuje ceny za svoj tovar a služby overiteľným spôsobom. Za týmto účelom pripraví faktúru, v ktorej:
– rozpíše dodaný tovar alebo poskytnuté služby podľa textu a informácií uvedených v písomnej objednávke v jednotlivých položkách podľa kusov a množstva,
– v prípade potreby splní aj ďalšie zmluvné požiadavky týkajúce sa platobných podmienok ( fakturačných formulárov),
– zdokumentuje typ a rozsah plnenia prostredníctvom štandardných dokladov.
16.2 Faktúra (daňový doklad) bude vyhotovená na adresu uvedenú v objednávke. Faktúru (daňový doklad) možno vystaviť najskôr v deň uskutočnenia zdaniteľného plnenia a najneskôr 15 dní odo dňa jeho uskutočnenia.
- Platba
17.1 Faktúra bude uhradená až po ukončení zmluvného plnenia. Pokiaľ nebude dohodnuté inak, termín splatnosti začína prvým dňom po vystavení faktúry.
17.2 Termín splatnosti faktúr je 14 kalendárnych dní, pokiaľ nebude dohodnuté inak. Pri určovaní, či bola platba uskutočnená včas je rozhodujúci deň, kedy boli finančné prostriedky pripísané na účet.
17.3 Pohľadávky dodávateľa voči objednávateľovi je možné postúpiť tretej strane bez súhlasu objednávateľa; ďalšie postúpenie pohľadávok novým veriteľom nie je vylúčené.
17.4 S postúpenou pohľadávkou prechádza aj jej príslušenstvo a všetky práva s ňou spojené.
17.5 Objednávateľ je povinný zaslať dodávateľovi potvrdenie o prijatí oznámenia o postúpení pohľadávok.
17.6 Pokiaľ nie je dohodnuté inak, platia zákonné ustanovenia o postúpení pohľadávok.
- Použité právo, jazyk a spory
18.1 Zmluvné vzťahy sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ostatnými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky. Konvencia Spojených národov z 11. apríla 1980 o zmluvách o medzinárodnom predaji tovaru sa neaplikuje. Jazykom zmlúv a rokovaní je slovenčina.
18.2 Spory zo zmluvy budú zmluvné strany riešiť predovšetkým vzájomným rokovaním. Pokiaľ v sporných otázkach nedôjde k dohode, budú riešené súdom, ak nebude v zmluve dohodnuté inak ( napr. rozhodcovské konanie). Príslušnosť súdu sa bude spravovať platnými ustanoveniami Občianského súdneho poriadku.
Vydal : ENVItech s.r.o.
Dátum vydania : 01.01.2022
Vypracoval : Ing. Michal Urda
Schválil : Ing. Karol Hrdina